دسته‌بندی نشده

دانستنی های لازم در مورد اتصالات کاروگیت

سایزهای لوله کاروگیت فاضلابی

اتصالات کاروگیت یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزاری هستند که در زمینه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اتصالات به دلیل اینکه از استحکام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین ویژگی‌های دیگری نیز دارند، در زمینه‌های مختلفی مورد کاربری قرار می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین آنها سیستم آب و فاضلاب می‌باشد. به طور کلی اتصالات کاروگیت از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام از آنها در حوزه منحصر به فردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید تا در رابطه با اتصالات کاروگیت و موارد مرتبط با آن اطلاعات کاملی به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اتصالات کاروگیت چیست؟

اتصالات کاروگیت در واقع از ماده‌ای، به نام پلی اتیلن ساخته شده‌اند که همین موضوع باعث شده است تا آنها طول عمر و همچنین استحکام بسیار بالایی داشته باشند. همانطور که اشاره کردیم این مدل اتصالات به دلیل اینکه طول عمر بسیار زیادی دارند، در موارد گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آنها فاضلاب‌های شهری می‌باشد.

آشنایی با انواع مختلف اتصالات کاروگیت

اتصالات کاروگیت از انواع مختلفی بهره می‌برند که هر کدام از آنها، در بخش خاصی از سیستم‌های آبرسانی و یا سیستم‌های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی انواع این اتصالات پرداخته‌ایم.

سه راه ۴۵ درجه دوجداره یا تک جداره

یکی از انواع مختلف اتصالات کاروگیت سه راه ۴۵ درجه می‌باشد. این قطعه در دو نوع تک جداره و یا دوجداره موجود است و همچنین در سایزهای مختلفی قابل تهیه می‌باشد. به طور کلی هنگامی که قصد داشته باشیم تا از یک لوله، انشعابی در زاویه ۴۵ درجه بگیریم، از این نوع قطعه استفاده می‌کنیم. در این مرحله با توجه به سایزی که لوله‌ اصلی دارد یک نوع از این قطعه را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار مخصوص آن را به لوله‌ اصلی و انشعاب، متصل می‌کنیم.

اتصالات کاروگیت مدل سه راه زانودار

سه راهی زانودار یکی دیگر از انواع اتصالات کاروگیت می‌باشد که این قطعه نیز همانند سه راهی ۴۵ درجه، در دو نوع تک جداره و دوجداره موجود است. سه راهی زانودار برای لوله‌هایی که در زاویه ۹۰ درجه از یکدیگر قرار گرفته‌اند، استفاده می‌شوند. در مدل ۴۵ درجه هنگامی که به شکل قطعه نگاه می‌کنید شبیه به یک لوله که یک انشعاب از آن خارج شده، می‌باشد، اما مدل زانودار شبیه یک لوله که از دو طرف سر خود به دو لوله دیگر متصل شده، می باشد. نکته‌ای که در رابطه با سه راه زانودار وجود دارد، این است که مدل تک جداره آن در سایزهایی از ۱۶۰ در ۱۶۰ تا ۱۶۰ در ۴۰۰ قابل تهیه می‌باشد. همچنین سایزِ مدل دوجداره آن در بازه ۱۶۰ در ۱۶۰ تا ۲۰۰ در ۶۰۰ قابل خریداری است.

سه راه زانودار کاروگیت

اتصالات کاروگیت رابط کوپلر

رابط کوپلر یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین انواع مختلف اتصالات کاروگیت است. در روش جوش کوپلر که با استفاده از یک سری از دستگاه‌ها اقدام به متصل کردن دو لوله می‌کنند، از رابط کوپلر برای نگه داشتن دو لوله مورد نظر استفاده می‌شود. رابط کوپلر تنها یک نوع دارد، اما بازه سایز‌های آن از ۱۱۰ تا ۶۰۰ متفاوت می‌باشد.

انشعاب گیر رزوه‌ای یکی دیگر از اتصالات کاروگیت

در هنگام نصب لوله‌های کاروگیت، ممکن است نیاز شود تا یک سری انشعابات کوچک از لوله اصلی خارج شود. در اینجا انشعاب گیر رزوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این قطعه ابتدا مقداری از لوله اصلی را سوراخ کرده و سپس قطعه انشعاب گیر رزوه‌ای را درون آن سوراخ قرار می‌دهند. سپس با استفاده از ابزار مخصوص آن را به طور کامل به لوله اصلی می‌چسبانند. پس از انجام این مراحل به راحتی می‌توان لوله‌هایی را با عنوان انشعاب به لوله اصلی متصل کرد. انشعاب گیر رزوه‌ای به طور کلی دارای چهار نوع می‌باشد که نام‌های آنها B200، B250، B315 و B400 می‌باشد.

بررسی چهارراه انشعاب تک جداره و دوجداره

یکی دیگر از انواع مختلف اتصالات کاروگیت چهار راه انشعاب می‌باشد. این قطعه نیز در دو مدل دوجداره و تک جداره موجود است. به طور کلی هنگامی که نیاز باشد تا از لوله اصلی ۴ انشعاب با زاویه ۹۰ درجه، گرفته شود، این قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که چهار راه انشعاب تنها در سایز ۱۶۰ در ۱۶۰ قابل خریداری می ‌باشد.

اتصالات کاروگیت مدل سیفون

به طور کلی در سیستم‌های فاضلابی، سیفون ‌ها بدین منظور مورد استفاده قرار می ‌گیرند تا از خارج شدن بو و گاز از سیستم فاضلاب جلوگیری شود. این قطعات با شکل خاصی که دارند می‌توانند به بهترین شکل ممکن از این موضوع جلوگیری کنند. همانطور که گفتیم انواع لوله‌ کاروگیت در سیستم‌های فاضلابی به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این رو بدیهی است که قطعه سیفون نیز متناسب با این لوله‌ها وجود داشته باشد. قطعه سیفون کاروگیت دارای چند نوع می‌باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دوبل دوجداره، دوبل پوش فیت، دوبل متصل و دوبل تبدیلی اشاره کرد که هر کدام از آنها در سایزهای مختلفی قابل خریداری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *