دسته‌بندی نشده

لوله کاروگیت فاضلابی چیست؟

لوله کاروگیت فاضلابی

لوله کاروگیت فاضلابی یکی از پرکاربردترین لوله‌ها می‌باشد که از جنس پلی اتیلن است. به همین دلیل این نوع لوله‌ها بسیار مستحکم هستند و همچنین طول عمر بالایی دارند، به گونه‌ای که عمر آنها چیزی در حدود ۵۰ تا ۷۵ سال تخمین زده می‌شود. لوله کاروگیت فاضلابی همانطور که از نامش پیداست، در سیستم‌های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه مواد فاضلابی دارای گاز بسیار زیادی هستند، معمولاً لوله‌های عادی نمی‌توانند این مواد را منتقل کنند. چرا که پس از مدت کوتاهی پوسیده شده و به طور کامل از بین می‌روند، اما این موضوع در رابطه با لوله کاروگیت فاضلابی اصلاً به این صورت نمی‌باشد. زیرا این نوع لوله‌ها در برابر گازهای مواد فاضلابی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر شما می‌خواهید تا در رابطه با لوله کاروگیت فاضلابی اطلاعات کاملی به دست آورید، حتماً در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

لوله کاروگیت فاضلابی

لوله کاروگیت فاضلابی

بررسی ساختار لوله ‌های کاروگیت فاضلابی

لوله کاروگیت فاضلابی در قسمت بیرونی و داخلی خود دارای یک سری موج‌ها می‌باشد که باعث می‌شوند تا انتقال مواد با سرعت بیشتری انجام شود. بخش داخلی لوله‌های کاروگیت فاضلابی به رنگ زرد و یا آبی می‌باشد و بخش بیرونی آنها رنگی تیره دارد. همچنین نکته‌ای که باید بگوییم این است که لوله‌های کاروگیت فاضلابی معمولاً از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند که همین موضوع، باعث راحت‌تر شدن فرایند نصب آنها می‌شود. نکته دیگری که در رابطه با انواع لوله کاروگیت فاضلابی وجود دارد، این است که به دلیل ساختاری که دارند سنگ‌های موجود در مواد فاضلابی به دیواره لوله نمی‌چسبند. همچنین این نوع لوله‌ها به دلیل اینکه از جنس پلی اتیلن ساخته شده‌اند، با مواد شیمیایی مختلف موجود در مایعات فاضلابی اصلاً واکنش نمی‌دهند. در نتیجه هیچ نوع رسوبی در دیواره این لوله‌ها به وجود نخواهد آمد.

بررسی سایزهای لوله کاروگیت فاضلابی

لوله کاروگیت فاضلابی دارای سایزهای مختلفی می‌باشد که هر کدام از آنها برای بخش‌های مختلفی از فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی این نوع لوله‌ها از سایز ۱۱۰ میلی‌متر تا ۱۰۰۰ میلی‌متر قابل خریداری هستند. به عنوان مثال سایز ۲۰۰ میلی‌متری لوله کاروگیت فاضلابی به طور معمول برای تخلیه فاضلاب درون کوچه‌ها و یا خیابان‌هایی با عرض کم استفاده می‌شود. همچنین سایز ۱۱۰ و یا ۱۶۰ میلی‌متری برای فاضلاب‌های خانگی و ساختمان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. بزرگترین سایز لوله کاروگیت فاضلابی یعنی ۱۰۰۰ میلی‌متری برای فاضلاب‌های اصلی شهر استفاده می‌شوند. دلیل اینکه از این سایز لوله برای فاضلاب‌های شهری استفاده می‌شود، این است که معمولاً به درون تونل‌های فاضلاب مقدار بسیار زیادی مایعات وارد می‌شود. از این رو لوله‌های با سایز کم نمی‌توانند این مایعات را منتقل کنند. در نتیجه از لوله‌های ۱۰۰۰ میلی متری استفاده می‌شود تا بدین صورت در راحت‌ترین حالت ممکن مایعات فاضلابی تخلیه شوند.

سایزهای لوله کاروگیت فاضلابی

سایزهای لوله کاروگیت فاضلابی

بررسی مزایای استفاده از لوله های کاروگیت فاضلابی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم لوله کاروگیت فاضلابی مزایای بسیار زیادی دارد که همین موضوع باعث کاربرد زیاد آن شده است. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع لوله‌ها می‌پردازیم.

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از لوله کاروگیت فاضلابی مقاومت و طول عمر بسیار بالای آن می‌باشد. این نوع لوله‌ها در برابر مواد شیمیایی مختلف و همچنین گازها مقاومت خیلی زیادی از خود نشان می‌دهند. در نتیجه در دراز مدت به هیچ عنوان خورده و یا پوسیده نمی‌شوند و بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهند داد. همانطور که قبل‌تر گفتیم طول عمر این نوع لوله‌ها بین ۵۰ تا ۷۵ سال می‌باشد.
  • از دیگر مزایای این نوع لوله‌های فاضلابی می‌توان به نصب راحت آنها اشاره کرد. به دلیل اینکه این نوع لوله‌ها وزن نسبتا کمی دارند و همچنین انعطاف پذیری آنها بالا است، به راحتی در هر نوع فاضلابی می‌توان آنها را نصب کرد. همچنین اگر بخواهید دو لوله کاروگیت را به هم متصل کنید، به راحتی و با استفاده از جوش پلاستیکی می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • لوله کاروگیت فاضلابی به دلیل بافت درونی آن، می‌تواند مایعات فاضلابی را با سرعت بسیار زیادی منتقل کند. در نتیجه از مسدود شدن مسیر لوله جلوگیری می‌شود.
  • لوله کاروگیت فاضلابی به دلیل اینکه در برابر فشارهای مختلف از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد، می‌توان آن را در عمق بسیار زیادی نصب کرد، بدون اینکه این لوله‌ها دچار شکستگی و یا ترک خوردگی شوند.
  • از دیگر مزیت‌های لوله کاروگیت فاضلابی می‌توان به تنوع سایز آن اشاره کرد. بدین صورت که شما می‌توانید برای هر نوع ساختمانی با هرگونه سیستم فاضلابی از این لوله‌ها استفاده کنید.

نحوه نصب لوله کاروگیت فاضلابی

برای نصب لوله کاروگیت فاضلابی ابتدا باید نقشه سیستم فاضلاب محیط مورد نظر را بررسی کنید. پس از آن باید با توجه به سیستم فاضلابی، لوله‌ها را در متراژ مورد نیاز خریداری کنید. همچنین با توجه به نقشه سیستم فاضلاب باید اتصالات مورد نظر را تهیه کنید. سپس می‌توانید طبق نقشه، لوله‌ها را در مسیر فاضلاب قرار داده و با استفاده از روش جوش پلاستیکی آنها را به یکدیگر متصل کنید. توجه داشته باشید که در قسمت‌هایی که دو لوله را به یکدیگر جوش می‌دهید، حتماً از روکش استفاده کنید تا از خراب شدن جوش لوله‌ها جلوگیری شود.

نصب لوله کاروگیت فاضلابی

نصب لوله کاروگیت فاضلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *