دسته‌بندی نشده

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت یکی از با کیفیت‌ترین و مهم‌ترین اجزای مربوط به تاسیسات ساختمانی می‌باشد. این نوع لوله از جنس پلی اتیلن است و همین موضوع باعث شده تا از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی، نسبت به سایر لوله‌ها برخوردار باشد. به دلیل اینکه لوله کاروگیت از مزایای بسیار زیادی برخوردار است، در موارد مختلفی مورد کاربری قرار می‌گیرد. اگر شما می‌خواهید تا در رابطه با لوله کاروگیت و موارد مرتبط با آن اطلاعاتی به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

لوله کاروگیت چیست؟

معرفی و بررسی لوله کاروگیت

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم لوله کاروگیت از ماده‌ای که پلی اتیلن نام دارد، ساخته شده است. همین موضوع باعث شده است تا این نوع لوله از دوام و همچنین انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار باشد. لوله کاروگیت نام‌های دیگری نیز همچون اسپیرال و یا آکاردئونی دارد. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در رابطه با لوله‌ های کاروگیت وجود دارد این است که آنها دیواره بسیار مستحکم و سختی دارند. همین موضوع باعث شده است تا در مدت زمان طولانی هیچگونه افت فشاری در این نوع لوله ‌ها به وجود نیاید. در حالت کلی لوله ‌های کاروگیت برای اینکه بتوانند مواد مختلف را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند، از نیروی جاذبه زمین بهره می ‌برند. همچنین یکی از دلایلی که باعث اتفاق نیفتادن افت فشار در این لوله‌ها می‌شود، همین موضوع است.
در رابطه با ظاهر این نوع لوله‌ها، باید بگوییم که به طور معمول بخش بیرونی آن‌ها رنگ تیره دارد و بخش داخلی آنها به رنگ زرد است. همچنین درون این نوع لوله‌ها معمولاً شیاردار می‌باشد. باید این نکته را بگوییم که لوله‌های کاروگیت به دلیل اینکه از پلی اتیلن ساخته شده‌اند، بخش داخلی آنها به هیچ عنوان با مواد شیمیایی و کثیفی‌ها واکنش نمی ‌دهد. در نتیجه هیچ نوع ماده‌ای به دیواره بخش داخلی نمی‌چسبد. همین موضوع باعث می شود تا لوله کاروگیت در زمینه لوله کشی فاضلاب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

برسی لوله کاروگیت

بررسی انواع کاربرد لوله‌های کاروگیت

انواع لوله کاروگیت به دلیل اینکه از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار هستند، در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. به عنوان مثال از این لوله‌ها برای انتقال سیالات در کارگاه‌ها و کارخانجات بزرگ استفاده می‌شود. به این دلیل از لوله‌های کاروگیت در کارخانجات استفاده می‌شود که این نوع لوله‌ها، با مواد شیمیایی واکنشی نداده و هیچ نوع رسوبی تشکیل نمی‌دهند. در نتیجه این لوله ها بهترین گزینه برای انتقال سیالات در کارگاه‌ها و کارخانجات می‌باشند. همچنین به دلیل اینکه لوله‌های کاروگیت می‌توانند حجم بسیار زیادی آب را بدون افت فشار منتقل کنند، در سیستم‌های آبیاری مزارع و باغ‌ها از آنها استفاده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده برای منتقل کردن آب های زیرزمینی و همچنین آب رودخانه‌ها از این نوع لوله‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد لوله های کاروگیت

یکی دیگر از کاربردهای لوله‌های کاروگیت این مورد می‌باشد که برای انتقال کابل‌های برق نیز این مدل لوله‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل اینکه دیواره‌های لوله‌های کاروگیت بسیار مستحکم و مقاوم می‌باشد، آنها را درون زمین قرار داده و کابل‌های برق را از این طریق انتقال می‌دهند. این لوله‌ها به بهترین شکل ممکن از کابل‌های برق در برابر هر نوع خطری مراقبت می‌کنند. علاوه بر موارد ذکر شده در مراکز انتقال آب شهری و تصفیه خانه‌ها نیز از انواع لوله کاروگیت استفاده می‌گردد. به این دلیل لوله های کاروگیت مورد کاربرد قرار می‌گیرند که آنها می‌توانند در کمترین زمان ممکن، با سرعت بسیار بالایی حجم زیادی از آب را منتقل کنند.
همانطور که پیشتر اشاره کردیم لوله‌های کاروگیت به دلیل اینکه بر روی دیواره‌هایشان هیچ نوع رسوبی تشکیل نمی‌شود، در فاضلاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته باید این نکته را بگوییم که لوله‌های کاروگیت هم در ساختمان‌های مسکونی و هم در کارگاه‌ها و کارخانجات بسیار بزرگ، برای انتقال فاضلاب استفاده می‌شوند.

بررسی مزایای لوله کاروگیت

لوله کاروگیت یا همان لوله اسپیرال مزایا و ویژگی‌های خیلی زیادی دارد. از این رو در صنایع و بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا لیستی از مهم‌ترین مزایای لوله کاروگیت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

  •  لوله کاروگیت در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهد و به هیچ عنوان خورده نمی‌شود. همچنین اشعه‌های ماورا بنفش نیز هیچ تاثیری بر روی این نوع لوله‌ها نمی‌گذارند.
  •  انواع لوله کاروگیت استحکام و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند، همچنین طول عمر آنها زیاد می‌باشد.
  •  لوله‌های کاروگیت در بخش‌هایی که به یکدیگر جوش داده می‌شوند، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. حتی با گذشت زمان طولانی این جوش‌ها از هم باز نخواهند شد.
  • انواع مختلف لوله اسپیرال یا همان لوله کاروگیت این قابلیت را دارند که در دماهای خیلی بالا یا دمای خیلی پایین به فعالیت خود ادامه دهد، بدون اینکه هیچگونه مشکلی برای آن پیش بیاید.
  • این نوع لوله‌ها در عین حال که مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین وزن آنها کم می‌باشد. از این رو در پروژه‌های بسیار گسترده منتقل کردن این لوله‌ها کاری آسان می‌باشد.
  • لوله‌های کاروگیت به دلیل اینکه انعطاف پذیری بالایی دارند، نصب کردن آنها در هر ابعاد و اندازه‌ای، کاری بسیار آسان و ساده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *